Yeni yılın bu ilk iş gününde pek fazla ilgi çekici haber yok diyorduk
ki bu muhteşem Volkswagen Polo'yu gördük. Bir modifiye harikası olan bu
ilk nesil Polo, Alman AME Racing tarafından 1047 beygir güç üreten bir
canavar haline getirilmiş.
2009'un son aylarında beşinci nesli ile tanıştığımız Volkswagen
Polo 1975 yılından bu yana üretilmekte. Her ne kadar güüncel modeli bir
üst sınıf olan Golf'e yaklaşmış olsa da ilk nesli küçük ve bunun sonucu
olarakta hafif bir otomobil. 800 ve 1000 cc'lik motorlar ile satışa
sunulan ilk nesil Polo'nun BT olarak isimlendirilen spor modelinde bile
1.2 litrelik bir motor bulunuyordu.
AMEr Racing ise ağır bir modifikasyondan geçirdikleri POol MkI'in
motor kompartımanına 1.9 litrelik sıralı dört silindire sahip bir motor
yerleştirmişler. Garret GT40R turbo ile desteklenen motora giden hava
ise el yapımı intercooler ile soğutuluyor. Audi TT'den alınan dört
tekerlekten çekiş sistemi ile donatılan araçtai altı ileri oranlı
manuel bir şanzıman kullanılmış. AME Racing tarafından yapılan
dinamometre ölçümlerinde çıkan rakamlar ise dudak uçuklatan cinsten:
1047 beygir ve 950 Nm tork.
Bu rakamların pistteki yansımaları ise çok daha etkileyici. 0'dan
100 km/s hıza 2.3 saniyede çıkan Polo, 0-200 km/s hızlanmasını ise 6.3
saniyede tamamlıyor. Bir çok otomobilin son sürati olan 250 km/s'e
çıkmak içinse sadece 9 saniyeye ihtiyaç duyuyor. AME Racing bu Polo'yu
drag yarışları için hazırladığından son sürat çokta önemli değil. Ama
300 km/s seviyelerine zorlanmadan çıkabileceğini de belirtiyorlar.
Çeyrek millik (yaklaşık 400 metre) mesafeyi en kısa sürede geçmesi
gereken bir otomobilin süper sporlar ile başedebilecek maksimum sürati
ise yüksek güç ve düşük ağırlığın ne kadar etkili olabileceğini
gösteriyor.
Saniyeler, beygirler falan derken kafanızın iyicen karışmış
olabileceğini düşünerek AME Racing'in hazırladığı Polo'nun videosunu da
izlemenizi öneriyoruz:
VİDEOYU İZLE